torek, 3. februar 2015

Moč besed



Danes sem imela z nekom zelo zanimiv pogovor. Pripravil me je do tega, da sem začela razmišljati o tem, kaj zares cenim v svojem življenju. Kar je pravzaprav smešno, glede na to, da nisva klepetala o ničemer pomembnem, a hkrati je bilo.  
Na koncu sva prišla do enakega zaključka: pogovor je pomemben, kot so pomembna naša čustva, ki jih imamo drug do drugega. 


Če se ne pogovarjamo med seboj, začnemo izgubljati drug drugega. Če resnično dobro pomislimo – ves naš odnos temelji na besedah. Na besedah sočutja, ljubezni in spoštovanja. Brez njih ne moremo vzpostaviti zaupnega in spoštljivega odnosa z nekom.
Če mi ne verjamete, poskušajte vzpostaviti z nekom odnos brez uporabe takšnih pozitivnih besed. Ugotovili boste, da so potrebne, če hočete, da ste ljudem všeč. Če tega ne želite, potem lahko po mili volji kažete sredinec in vsakega ozmerjate s kretenom. Čeprav vam tega ne priporočam - lahko se zgodi, da vam bo kdo začel obljubljati zlomljen nos in modrice.

Ob tem sem se spomnila na nek film, ki je skušal predstaviti, kakšen bi bil svet, če bi bili ljudje popolnoma objektivni. Dekle se je pripravljalo na prvi zmenek in preden jo je njen spremljevalec prišel iskat, se je odločila, da bo potešila samo sebe in se je šla samozadovoljevat. Ko je njen spremljevalec končno prišel, je odprla vrata in on jo je pohvalil, da dobro izgleda. Ona pa mu je priznala, da je to najbrž zaradi tega, ker se je ravnokar samozadovoljevala in še to je storila za vsak primer, če bi se danes njen spremljevalec izkazal za popolno neprivlačnega moškega. Premeri ga od nog do glave in mu tudi na glas pove, da ni videti nič posebnega. On je za trenutek presenečen in nato malo prizadet, vendar jo vseeno vpraša: »Torej si še želiš iti z mano na zmenek?« Za trenutek je videti, da okleva, nato pa ženska prikima in reče: »Tako ali tako sem lačna, po samozadovoljevanju sem vedno sestradana.«

Nad filmom sem bila totalno šokirana. Skušal je prikazati, kakšen bi bil svet brez laži in predati sporočilo, da besede lahko bolijo ter da se je včasih potrebno malo zlagati. Laži seveda ne podpiram – ampak kar sem želela povedati je to, da je uporaba besed še kako pomembna. Skozi celoten film se dekle uči, kako pomembno je, kaj nekomu rečemo ter da pazimo, da človeka ne prizadenemo. (oziroma da mu izkažemo spoštovanje, ne glede na to, kdo je in kako izgleda). Če se tega nebi naučila, bi na koncu ostala sama. Tako pa pristane ravno s tistim moškim, za katerega je sprva menila, da je popolnoma neprivlačen in z njim nima ničesar skupnega. 

In tako je tudi v življenju – besede so pomembne in gradijo odnose, družine, sorodstvo, državo. Lahko pa tudi razdirajo in uničujejo ter povzročajo vojne. Enak negativni učinek ima ignoriranje in odsotnost pogovora.
Priznam, sama sem se večkrat šla ''tihe maše'' s svojim fantom in ker sva oba precej trmasta, je to skorajda preraslo v tekmovanje, kdo je boljši. Namesto, da bi se pogovorila kot dve zreli odrasli osebi, sva se prerekala kot dva otroka. S kričanjem, izsiljevanjem in loputanjem vrat (večinoma z moje strani). Na koncu sva bila oba popolnoma čustveno izžeta in ko so nama stvari uhajale iz rok, sva resnično začela razmišljati, če sva sploh še za skupaj. Pri tem je res neverjetno to, kako hitro človek začne dramatizirati in samega sebe vidi kot glavni lik v žalostni telenoveli. Kar naenkrat se cel svet usede na tvoja ramena, bašeš se s sladkarijami, jokaš prijateljici v telefon, se tolažiš z nakupovanjem in pomisliš ali je lahko še slabše, ko (spet ob neprimernem trenutku) stopiš na tehtnico. O ja, ženske imamo res neverjeten talent, da v hipu najdemo razlog, zakaj je naše življenje ena velika drama. 

In potem je svet spet rožnat, ko se KONČNO pogovorita. In eden KONČNO prebije led in reče tisto slavno besedo OPROSTI. Verjemite mi, za nekoga, ki je tako ponosen, kot sem jaz, je ta beseda na zadnjem mestu v besednjaku. Ampak sem ugotovila, da me moj ego ne bo pripeljal prav daleč in da navkljub ignoriranju in kaznovanju svojega fanta ne bom dosegla, da bi me bolj spoštoval in cenil. Prej obratno. Pripeljala sem ga tako daleč, da se je še sam začel obnašati podobno in v obraz sem dobila zrcalno sliko, ki je ni bilo prijetno gledati. 

Takrat pa imaš na izbiro dve možnosti: ali se ugrizneš v jezik ter si priznaš, da si se motil ali pa vztrajaš v totalno destruktivnem obnašanju. Na srečo sedaj bolj vadim tisto prvo. Ni lahko, ampak je vredno. Na koncu ugotoviš, da ni bil v resnici ranjen tvoj ponos. Razlog se skriva v tisti majhni rani nekje znotraj nas, ob katero se je nekdo podrgnil in potresel nanjo še malo soli. Hkrati pa te pripravil do tega, da se iz majhne, tihe, nedolžne punčke skorajda spremeniš v serijsko morilko. Moj fant še vedno ne more preboleti mojega pogleda izpod očal, kadarkoli me spravi v slabo voljo. Pravi, da imam najhujši možni ubijalski pogled in ko ga tako ošvrknem, ima občutek, da mora zares previdno zbirati svoje besede. Seveda se mu jaz takrat samo smejem – ampak bolj zaradi tega, ker ima prav. Včasih znam biti res nepredvidljiva (ne skrbite, še je živ in zdrav).

Opazila sem tudi, da se ljudje na splošno radi pogovarjamo, ampak se nam zdi, da bomo v očeh drugih izpadli popolnoma trapasto, če bi prišli do nekoga in rekli: »Oprosti, kličem te kar tako, ker se že dolgo nisva pogovarjala.« Še bolj smešno bi se počutili, če bi to rekli nekomu od naših najbližjih. Najprej bi te začudeno pogledali, nato pa se začeli norčevati, če si pojedel nore gobe.
In sprašujem se, od kdaj nam je postalo tako nelagodno se z nekom pogovarjati? Z današnjim sogovornikom sva ugotovila, da je to postala posledica naših navad: Priti domov, se pozdraviti, na hitro pojesti kosilo/večerjo in se zapreti svojo sobo. Tako avtomatsko postaviš zid nekomu in mu fizično daš vedeti, da si nedosegljiv. 

Pri vsem tem je bilo najbolj zanimivo, da je sogovornik sam priznal, da mu to ni všeč ter da pogreša iskren pogovor med domačimi. Tako bi si bil vsaj na jasnem, kaj si o njem mislita njegova starša in onadva prav tako. Razumeli bi stališča eden drugega in nebi neprestano vso svojo energijo usmerjali v to, da bi eden drugemu ugajali, ampak bolj začeli sprejemati eden drugega. Morala sem se strinjati z njim in kar naenkrat se je najin klepet sprevrgel v resen pogovor, ki je vključeval polno mero iskrenosti ter čustev, ki jih od njega nisem navajena. Še bolj pa sem bila presenečena sama nad seboj. Nisem pričakovala, da se bom po takem pogovoru počutila tako dobro. Mogoče zato, ker sem dobila potrditev, da nisem edina, ki se ji zdijo takšne stvari tako pomembne. 

Sedaj, ko ne živim več doma, mi je to postalo še bolj pomembno. Ko si odrezan od svojih domačih, ti je pomembna vsaka minuta in ne tratiš časa z nepomembnimi stvarmi. Zanima te, kako so tvoji starši, kaj je novega. In kar naenkrat z njimi preživiš celo dopoldne, vmes pa spiješ dve ali tri kave. Če jih prej nisi mogel prenašati, sedaj komaj čakaš, da jih vidiš. Vse tiste njihove slabosti prezreš in ceniš vse, kar je dobrega pri njih. Če si prej komaj prenašal njihove nadležne sms-e, sedaj komaj čakaš, da te spet pokličejo ali napišejo kakšno sporočilo.
Ljudje smo res neverjetno zakomplicirana bitja. Ne moremo eden brez drugega, a hkrati bi se med seboj najraje pobili. Tista filozofija o krogu življenja iz Levjega kralja tukaj malo spodleti. 

Ugotovila sem, da zame obstaja samo ena rešitev, če želim, da bi shajali eden z drugim: pogovarjati se moram z njimi. Četudi je včasih težko in boleče, me je sram ali imam občutek, da ne bodo razumeli. Včasih moram to storiti zato, ker je breme, ki ga nosim pretežko. Včasih zato, ker imam slabo vest in se moram opravičiti. Včasih zato, da sem lahko nekomu v oporo in pomoč. Ali pa tudi zato, ker mi je enostavno dolgčas. Ne skrivam več svojih čustev, tako kot sem jih prej. In skušam biti iskrena ter resnično povem to, kar si mislim. Če se želim pogovarjati s fantom, mu to dobesedno povem. Če mi je bilo prijetno na kavi s prijateljem, mu to povem. Ne skrivam svoje navezanosti na njih in jih objamem, ko tako čutim. Sprva se mi je zdelo, da bom videti smešna. Sedaj pa vidim, da me ljudje zaradi tega bolj spoštujejo in cenijo mojo iskrenost, besede ter objeme. Zgodi se tudi, da me sami prej objamejo kot jaz njih. In to je neverjetno lep občutek. 

0 komentarji:

Objavite komentar

 

Lily's secrets and dreams Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template